Her finner du kjøpsbetingelser og alt du må vite om å sende blomst med Interflora.
I dagene før jul leverer vi veldig mange julehilsener, og det kan derfor hende at din bestilling blir levert på en annen dato enn ønsket. Din bestilling blir uansett levert før julaften. Spesielle anledninger som fødselsdager og sorg prioriteres, og vi vil gjøre alt vi kan for at disse blir levert på ønsket dato. Takk for forståelsen!
Enten du vil glede en venn, gratulere med en bragd, eller takke for invitasjonen – så send en blomst. Her forklarer vi hvordan du bestiller og får blomsten levert rett på døra, eller til ønsket leveringssted, med Interflora. Floragram er gleden med å gi.
Når du taster inn postnummer i bestillingsskjema, får du opp første tilgjengelige leveringsdato for det aktuelle leveringsstedet. I Interflora har vi lokale tidsfrister og lokale fraktkostnader.
Vi kan garantere levering til bestemte tidspunkt på dagen til bisettelser/begravelser. Ved leveringer til firmaadresse blir din blomsterhilsen levert innen kl. 15:00. Hvis du ønsker levering til et gitt tidspunkt på dagen, velger du tidspunkt-levering i bestillingen, og det vil påløpe ekstra fraktkostnad. Der det ikke ligger som et tilgjengelig valg, kan ekstra fraktkostnad påløpe, etter avtale med bestiller.
Ved høytider som Valentines Day, morsdag og jul kan leveringstidspunkt avvike på grunn av stor pågang, og du må nok regne med at levering kan skje på et senere tidspunkt. På søndager og helligdager kan vi dessverre ikke levere blomster.
Hvis du krysser av på at blomstene kan henges på døren hos mottaker må du være sikker på at mottaker kommer hjem og kan gi blomstene vann innen kort tid. Dette skjer på eget ansvar. Blomstene blir ikke hengt på dør hvis værforhold/utetemperatur ikke tillater det, og i boligblokk der sjåføren er avhengig av å komme inn i oppgangen. Hvis mottaker ikke er hjemme, og du ikke ønsker at blomstene henges på dør, eller det ikke er forsvarlig å sette fra seg leveransen, vil den tas i retur til butikk. Mottaker vil bli oppringt for å avtale ny levering, eller henting i butikk dersom mottaker ønsker det. Dersom det er nødvendig med en ekstra utkjøring vil bestiller bli kontaktet for belastning av en ekstra frakt på 110 kroner. Ved kansellering av bestilling som er forsøkt levert, kan bestiller bli belastet for fraktkostnadene.
Etter fullført bestilling blir ordrebekreftelse sendt til bestillers oppgitte e-postadresse. Se nøye gjennom ordrebekreftelsen din og husk at du selv er ansvarlig for at mottakers navn, adresse og telefonnummer stemmer på bestillingen.
Det er forskjell på tilgang på friske blomster mellom landsdeler og butikker. Interflora kan derfor ikke garantere at det alternativet du har valgt vil se nøyaktig ut som på bildene. Vi vil gjøre så godt vi kan for at det som leveres er så likt bildene som mulig.